Posiłek potreningowy, czyli co najlepiej zjeść po treningu.

2018-09-15
Posiłek potreningowy, czyli co najlepiej zjeść po treningu.Każdy wysiłek fizyczny powoduje wydatek kaloryczny oraz uszczuplenie zapasów glikogenu mięśniowego. Nie zależnie od tego czy jesteś wyczynowym sportowcem czy trenujesz rekreacyjnie, jesteś na etapie budowania masy czy na redukcji, mechanizm jest taki sam. Wiec skoro już wykonałeś trening, zużyłeś część swojego “paliwa” trzeba je uzupełnić dobrą porcją aminokwasów i glikogenu, rozpoczęcie budowy mięśni poprzez zwiększenie syntezy protein wymaga solidnej i szybkiej porcji wysokiej jakości białka oraz węglowodanów. Wiadomo, że podstawą jest dobrze dobrana, zbilansowana dieta, ale ile osób ma chęci spożywać posiłek jeszcze na siłowni? Na rynku jest szereg suplementów, które pomogą Ci uzupełnić potreningowe kalorie. Nie każdy wie co jeść lub którą odżywkę potreningową wybrać żeby spełniła jego oczekiwania. Moją ulubioną odżywką kilka minut po treningu są dwa banany (wybieram te bardziej dojrzałe ponieważ mają więcej węglowodanów prostych) oraz ISO-XP firmy Applied Nutrition, taki posiłek po treningu siłowym dostarcza mi niezbędnych składników do odbudowy oraz regeneracji. Godnym uwagi jest również produkt o nazwie Recovery, który w jednej porcji zawiera 62g węglowodanów, 23g izolatu białka oraz sproszkowaną wodę kokosową. Zapobiega ona skurczom mięśni oraz jest bogata w elektrolity które nawadniają nasz organizm wiec jak najbardziej sprawdzi się po treningu. Oczywiście później spożywam normalny posiłek, który również zawiera węglowodany i białko.
W czasie kiedy jestem na “masie” bardzo fajną opcją jest Critical Mass. Nie tylko zawiera białko i węglowodany ale dostarcza mi również kreatynę, Leucynę, HMB, ALA, enzymy trawienne oraz probiotyki. Jest to bardzo dobra odżywka na masę, którą można pić pomiędzy posiłkami oraz po treningu w celu zwiększenia liczby kalorii w naszej diecie. Czym różni się od innych gainerów? Głównie tym, że w 100g produktu jest tylko 1.9g cukrów prostych oraz 30g białka.
Mam nadzieje ze podane przykłady pomogą Wam w osiągnięciu swoich celów.
Pozdrawiam

Tomasz Baca – dietetyk
@tomaszbacadietetyk
Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel